שיווק ומיתוג בריח

אין ספק כי על מנת שעסק כלשהו יצליח, עליו למתג ולשווק את עצמו כהלכה. בעולם של היום, רווי בתי העסק וההיצע, בידול באמצעות שיווק ומיתוג הוא עניין מהותי שאין להתפשר עליו. כיום קיימות דרכים רבות לשווק ולמתג עסק, כאשר רובן ככולן פונות אל החושים שלנו, בדגש על חוש הראייה, ולא בכדי: חוש הראייה הוא החוש הנגיש ביותר, בייחוד מכיוון שרובנו נוטים להסתמך עליו (ובעיקר עליו) על בסיס יומיומי. עם זאת, חשוב להבין כי מרבית האנשים צופים בפרסומות על בסיס קבוע – בין אם מדובר בשלטי חוצות, פרסומות ביוטיוב או בטלוויזיה ועוד – שרובם כבר מורגלים ב"סינון" הפרסומות והמסרים המועברים אליהם באמצעות חוש הראייה. חוש הריח שלנו, לעומת זאת, הוא חוש שגם בו אנו נוטים להשתמש על בסיס יומיומי ולהסתמך עליו, אם כי אנו פחות שמים לב אליו ולתרומה שלו עבורנו. מסיבה זו, שיווק ומיתוג בריח הוא דרך נפלאה למתג ולשווק בית עסק באופן אפקטיבי וחדשני, ומבלי שהעניין יהיה מורגש מדיי. אז כיצד עושים זאת? לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

שיווק ומיתוג בריח – איך זה עובד?
כאמור, חוש הריח הוא חוש שאנו נוטים להסתמך עליו על בסיס יומיומי, אם כי רובנו כלל לא שמים לב לכך. בדרך כלל, ניעזר בחוש הריח שלנו לטובת זיהוי מאכלים מקולקלים, זיהוי סביבה פחות סניטרית ואף עבור מצבים נעימים יותר, כמו למשל הרחת בשמים. חוש הריח הוא חוש אינטואיטיבי למדיי, אשר יכול לאותת בפנינו על סכנה, או לחילופין – על סביבה בטוחה ונעימה. כאשר אנו נכנסים למקום המדיף ריח נעים, לרוב נחוש אוטומטית תחושות חיוביות ונעימות כלפיו ונרצה לשהות בו יותר זמן. מסיבה זו, כאשר אנו נכנסים לבית עסק המדיף ריח רענן ונקי, לרוב בית העסק הזה ייתפס כאיכותי, מושקע ויוקרתי יותר.

כיצד נוכל לבצע שיווק ומיתוג בריח באופן אפקטיבי?
שיווק ומיתוג בריח הוא משהו שניתן לבצע במגוון של דרכים שונות, כאשר במרבית המקרים, מטהר אוויר אלקטרוני או חשמלי יהיה הבחירה הטובה ביותר לבישום חלל העסק שלנו. בעת התקנת מטהר האוויר, נרצה לחשוב על השירותים או המוצרים שבית העסק שלנו מספק ללקוחותיו, ולהתאים את הריח אליהם. כך, למשל, אם יש ברשותנו חנות המוכרת מוצרי גלישה, רצוי לבשם אותה בניחוח ים עדין. אם אנחנו מוכרים מוצרי טיפוח, נרצה שהחנות תדיף ריח יוקרתי ונעים. בבתי עסק כמו משרדים, לרוב נבחר בריח רענן יותר, שייתן לנו תחושה של ניקיון ועוד.