מטהר אוויר חשמלי

בניגוד למה שנהוג לחשוב, חוש הריח הוא אחד החושים החשובים והשימושיים ביותר שקיימים. חוש הריח מסייע להתריע בפנינו מפני סכנה, לאותת לנו שאנו בסביבה בטוחה או לחילופין מסוכנת, ולסייע לנו להבין את הסביבה שלנו בצורה יעילה וטובה יותר. בניגוד לחושים אחרים, חוש הריח הוא חוש שרובנו לא נוטים לתת עליו את הדעת, בייחוד מכיוון שהוא אינטואיטיבי ופחות "מורגש" עבורנו מחוש הראייה, למשל. עם זאת, מדובר בחוש עוצמתי במיוחד, שביכולתו להשפיע על התחושות הפיזיות והנפשיות שלנו באופן מהותי. כך, למשל, ריח חזק או כזה שנתפס כלא טוב עבורנו, עשוי לגרום לנו לכאבי ראש, בחילות ועוד, בעוד שריח טוב ורענן לרוב יעורר בנו תחושות נעימות – הן פיזית והן נפשית. בדיוק מסיבה זו, רוב בני האדם אוהבים להקיף את עצמם בריחות רעננים, נעימים ונקיים. כיצד עושים זאת? באמצעות מטהר אוויר חשמלי, כמובן. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מהו מטהר אוויר חשמלי?
מטהר אוויר חשמלי הוא מכשיר אלקטרוני, אשר פועל לרוב על בסיס סוללות ומטרתו לבשם את חלל החדר שבו הוא מותקן בכל שעות היממה. המכשיר בנוי כך שניתן להכניס אליו ספריי ריח המותאם למכשיר, לבחירת המשתמש, והוא מפיץ את הריח הזה באופן אוטומטי לחלל החדר שבו הוא מותקן בפרקי זמן מוגדרים מראש – בהתאם להגדרה שבחרנו. כך, למשל, ניתן לבחור שמטהר האוויר יפיץ ספריי ריח לחלל החדר בפרקי זמן של רבע שעה, חצי שעה, שעה וכן הלאה. במרבית המקרים, מדובר במכשיר קטן יחסית, אשר אינו תופס חלל רב בחדר ולעיתים קרובות אף לא נראה לעין במבט ראשון. את המכשיר ניתן לתלות בפינות אסטרטגיות בחלל החדר בצורה נוחה ופשוטה, או אף להניח אותו על מדף כלשהו. מדובר במכשיר ורסיטלי מאוד, המתאים הן לבתים פרטיים והן לבתי עסק כמו חנויות, משרדים ועוד.

מהן העלויות של מטהר אוויר חשמלי?
בניגוד לפתרונות ריח רבים אחרים, העלויות של מטהר אוויר חשמלי הן מינימליות. עלות רכישת המכשיר לרוב תסתכם בכמה עשרות שקלים (או מאות שקלים בודדים – במידה ומדובר במכשיר איכותי ומסיבי יותר, שמטרתו לבשם חללים גדולים מאוד), כאשר מדובר בעלות חד-פעמית. בכל הנוגע לתחזוקת המכשיר, כל שיש לעשות הוא להחליף את הסוללות ואת ספריי הריח אחת לתקופה, כאשר הם נגמרים. בדרך כלל, הן הסוללות והן ספריי הריח יספיקו לתקופה של כחודשיים ועד כחצי שנה – כתלות בתדירות השימוש במכשיר.