מטהר אוויר אלקטרוני

מטהר אוויר אלקטרוני הוא מכשיר קטן וחכם, שמטרתו לבשם את חלל החדר שבו הוא מותקן בכל שעות היממה. באופן זה, נחסך מאיתנו הצורך להתעסק בבישום החלל באופן תדיר, וריחות רעים מנוטרלים בחדר באופן אוטומטי, מבלי שנידרש לשום פעולה מיוחדת. נשמע כמו חלום? לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

איך זה עובד?
מטהר אוויר אלקטרוני הוא מכשיר הפועל לרוב על בסיס סוללות. במכשיר קיימים מקומות ייעודיים להכנסת סוללות וספריי ריח מיוחד, המותאם למכשיר. לאחר מכן, ניתן להגדיר את המכשיר בהתאם להעדפות שלנו או לגודל החלל שבו הוא מותקן, כך שהוא יפיץ כמות מדודה מספריי הריח בכל מספר דקות או שעות לחדר. באופן זה, מטהר אוויר אלקטרוני מותיר את חלל החדר מנוטרל מריחות רעים ומבושם בכל שעות היממה, בהוצאה ובהתעסקות מינימלית מצידנו.

כמה זה עולה?
פתרונות ריח הם לרוב עניין לא זול בכלל, הדורש הוצאה כספית כלשהי על בסיס קבוע. עם זאת, בשונה מפתרונות הבישום האחרים הקיימים כיום בשוק, מטהר אוויר אלקטרוני הוא פתרון בישום יעיל וחסכוני במיוחד. בניגוד לספריי ריח ידני, פוטפורי, נרות ריחניים, מפיצי ריח פשוטים ועוד – מטהר אוויר אלקטרוני אינו דורש התעסקות רבה או הוצאה כספית גבוהה, שכן הוא חסכוני מאוד, הן בספריי הריח שהוא מפיץ לחלל החדר והן בסוללות. למעשה, במרבית המקרים, נידרש להחליף את ספריי הריח במכשיר רק לאחר כחודש של שימוש אינטנסיבי, ואת הסוללות רק לאחר כשלושה ועד שישה חודשים.

על מה יש לתת את הדעת בעת רכישת מטהר אוויר אלקטרוני?
על אף שרכישה של מטהר אוויר אלקטרוני נראית כמו משימה פשוטה יחסית, ישנם בכל זאת מספר פרמטרים שכדאי לתת עליהם את הדעת מראש:
• גודל חלל החדר – חשוב מאוד לקחת בחשבון את גודל החדר שבו נרצה להתקין מטהר האוויר האלקטרוני. עבור מרבית החדרים, מטהר אוויר אלקטרוני בגודל סטנדרטי יעשה את העבודה. עם זאת, אם ברצוננו להתקין את המכשיר בחללים גדולים במיוחד, כמו למשל בחנויות, יכול להיות שנרצה לרכוש מטהר אוויר אלקטרוני מעט גדול ומסיבי יותר.
• סוגי ספריי הריח המותאמים למכשיר – חשוב להבין כי לא ניתן להכניס כל ספריי ריח לכל מטהר אוויר אלקטרוני, ומסיבה זו, טרם הרכישה מומלץ להריח את הניחוחות המותאמים למכשיר ולוודא שהם אכן לטעמנו.
• צריכת חשמל – על אף שמרבית מטהרי האוויר הם חסכוניים יחסית בחשמל או בסוללות, מומלץ בכל זאת לבדוק את צריכת החשמל של המכשיר לפני רכישתו, כך שלא נידרש לעלויות גבוהות בהמשך.