מערכות מפיצי ריח

מערכות מפיצי ריח הן מערכות חשמליות, אשר מטרתן לנטרל ריחות לא נעימים ולבשם את חלל החדר שבו הן מותקנות לכל אורך היום. בדרך כלל, מערכות אלה יפעלו על בסיס סוללות וספריי ריח לבחירת המשתמש, ואופן השימוש בהן יהיה ידידותי ונוח. לפניכם כל מה שצריך לדעת על מערכות מפיצי ריח.

כיצד פועלות מערכות מפיצי ריח?
מערכות מפיצי ריח דומות מאוד באופן הפעולה שלהן למטהר אוויר אלקטרוני או חשמלי: המערכת פועלת כך שהיא מכילה מקומות ייעודיים לספריי ריח ולסוללות, וכמו כן כפתור או מנגנון, המאפשר לנו לקבוע את עוצמת ותדירות הפצת הריח. עם זאת, בעוד שמטהר אוויר חשמלי מבשם בעיקר חללים קטנים, מערכות מפיצי ריח מסוגלות להפיץ ריח גם בחללים גדולים יחסית – עניין ההופך אותן לשימושיות ביותר בבתים גדולים, חדרי שירותים רחבי ידיים, משרדים ובתי עסק אחרים. המערכת אינה גדולה מאוד, וניתן לתלות או להניח אותה בקלות בפינות אסטרטגיות בחדר, כך שהיא תוכל לעבוד ללא הפרעה.

האם מדובר במוצר יקר?
בניגוד למה שנהוג לחשוב, עלותן של מערכות מפיצי ריח אינה גבוהה, ולרוב מסתכמת בכמה מאות שקלים בודדים. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי מערכות מפיצי ריח הן מערכות חסכוניות מאוד, שכן הן אינן צורכות חשמל רב ועושות שימוש בספריי הריח בצורה מבוקרת. באופן זה, ספריי הריח יכול להספיק לנו לתקופה של חודש (בשימוש תכוף יחסית), ואילו הסוללות ישמשו אותנו לתקופה של מספר חודשים ואף מעבר לכך. המערכת עצמה תשמש אותנו במשך שנים רבות, כך שבטווח הארוך, מדובר בפתרון בישום משתלם במיוחד – ובייחוד כאשר משווים אותו לפתרונות בישום אחרים הקיימים כיום בשוק.

היכן ניתן לרכוש מערכות מפיצי ריח ועל מה יש לתת את הדעת בעת הרכישה?
בניגוד למפיצי ריח חשמליים פשוטים, מערכות מפיצי ריח הן מערכות מקצועיות יותר, כך שניתן לרכוש אותן בעיקר בבתי עסק המתמחים בתחום הפצת הריח. בעת הרכישה, יש לתת את הדעת בעיקר על הפרמטרים הבאים:
• החברה שממנה אנו רוכשים את המערכת – כדאי לוודא שאכן מדובר בחברה מקצועית ואמינה, בעלת ניסיון רב בייצור, בייבוא או בשיווק של מערכות מפיצי ריח.
• צריכת החשמל – על אף שבדרך כלל מערכות מפיצי ריח הן מערכות חסכוניות מאוד, רצוי בכל זאת לוודא מהי צריכת החשמל של המכשיר בטרם הרכישה.
• סוגי ספריי הריח המותאמים למכשיר – חשוב להבין כי לא ניתן להכניס כל ספריי ריח לכל מערכת הפצת ריח, ולכל מערכת יש בקבוקי ספריי ריח המותאמים ספציפית אליה. מסיבה זו, מומלץ לוודא שאתם אוהבים את הניחוחות המותאמים למערכת לפני שאתם רוכשים אותה.